Beide kranten zijn inmiddels gestart met nieuwe campagnes. Juist nu de dagen weer korter worden krijgen veel mensen weer zin om een krant te lezen. Het najaar is altijd de beste periode om nieuwe abonnees te werven. Dat zal ook zeker de reden zijn dat alle kranten hun werving opschroeven. Daarbij wordt alles ingezet, van straatverkoop, telemarketing, internet enz.
Daarbij is keuze die mensen kunnen maken groter dan vroeger, en dat geldt niet alleen voor nieuwe klanten maar ook voor de bestaande abonnees. Naast het volledige abonnement kiezen steeds meer
mensen voor alleen de zaterdag met eventueel de vrijdag erbij of de maandag. Maar ook het hebben van alleen een digitaal abonnement wordt steeds populairder.
Maar ja, dat is wellicht toch de toekomst. Anderzijds, zolang jullie elke maand nog steeds meer dan 6 miljoen kranten bezorgen met zijn allen lijkt de toekomst van de papieren krant nog heel lang te duren. Zeker weten.
Veel succes gewenst straks met de bezorging in weer en wind en misschien wel sneeuw…